Rynek reklamowy gier urośnie do 2016 roku ponad dwukrotnie

Znaczny wzrost wydatków na reklamę w branży gier przewidują analitycy DFC Intelligence. Według nich sięgną one ponad 7 miliardów dolarów.

Według wrześniowego raportu analityków z amerykańskiej firmy DFC Intelligence, pomimo światowego kryzysu, branża reklamowa gier ma przed sobą złoty okres. Specjaliści oszacowali, że globalny rynek reklamy gier urośnie w 2016 roku do 7,2 miliarda dolarów z 3,1 odnotowanych w 2010 roku. To wzrost o ponad 100%, a dokładnie o tyle wzrośnie także kapitalizacja rynku reklamy w samej Ameryce Północnej w latach 2010 - 2014, osiągając pułap ponad 2 miliardów dolarów.

Co ciekawe, analitycy zauważają jednak, że największe nakłady na reklamę nadal będą dotyczyły reklam związanych z grami, a nie reklam w samych grach, czego jeszcze kilka lat temu oczekiwano. Spory potencjał wzrostu ma również segment tzw. "advergames", a więc gier wyprodukowanych wyłącznie po to, by dostarczyć konsumentom reklamowe treści. Tego typu działania mają w 2016 roku generować blisko 78% całkowitego przychodu z reklam w grach.

Źródło:
Rafał "Mastermind" Dziduch - gram.pl


Klemens
2011-09-24 10:12:05